Zoeken
verfijn de resultaten
Om op de juiste manier inhoud te geven aan de basisvaardigheden rekenen-wiskunde in het onderwijs, is het nodig om goed op de hoogte te zijn van actuele ontwikkelingen en inhoudelijke inzichten in wat wel en niet werkt. Professionalisering is noodzakelijk voor leerkrachten om de leerlingen een passend aanbod voor het leren van rekenen-wiskunde te kunnen geven. De school of het bestuur, maar ook de rekencoördinator kan scholing organiseren met als doel het team te (blijven) professionaliseren.
Reflectiewijzer Rekenen-Wiskunde
In de Reflectiewijzer Rekenen-Wiskunde, die door SLO in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs is ontwikkeld, staan richtinggevende vragen. Kijk bij het thema ‘Faciliteren van het team'. De richtinggevende vragen helpen een schoolteam om met elkaar in gesprek te gaan over goed reken-wiskundeonderwijs op de school en wat daarvoor nodig is, over collegiale consultatie, etc.
Maatwerk is niets meer of minder dan het aanpassen van onderwijs aan verschillen tussen leerlingen en hun daarbij behorende behoeften
SLO werkt aan brede talentontwikkeling, breder dan alleen voor cognitief meer begaafden. Lees hier meer over talentontwikkeling en manieren om daar in het onderwijs aandacht aan te besteden.
In het model 'Talent in Ontwikkeling' komen de inzichten uit diverse theorieën en modellen op het gebied van talentontwikkeling samen.
Vakblad Didactief heeft in samenwerking met SLO deze Didactief special gemaakt die in het teken staat van basisvaardigheden versterken.