Zoeken
verfijn de resultaten
Een onderwijsprogramma dat leerlingen optimaal voorbereidt op doorstroom naar mbo of havo richt zich nadrukkelijk op functionele taalvaardigheid. Bij het (her)ontwerpen van lessen of lessenseries zijn twee uitgangspunten van belang.
In de preambule van de Examenregeling voortgezet onderwijs is voor het vmbo onder meer vastgelegd, dat leerlingen moeten 'leren reflecteren op de toekomst'.
In elke organisatie wordt de cultuur gekenmerkt door een aantal centrale waarden die met elkaar worden nageleefd. Bij SLO zijn dat de kernwaarden lerend, verbindend en gedreven.
De kandidaat kan basisvaardigheden toepassen die betrekking hebben op communiceren, samenwerking en informatie verwerven en verwerken.
Wil je in je onderwijs aan de slag met vaardigheden? Dan vind je hier veel bruikbare informatie.
De examenpilot Chinese taal en cultuur (2010-2013) is uitgevoerd door SLO en ICLON. Op basis van de resultaten van de pilot heeft SLO acht adviezen aan OCW uitgebracht en die door OCW zijn overgenomen.