Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6966
Wat staat er in ons schoolplan of visie over wat we beogen? Analyseren van onderwijsbeleidsplannen In het schoolplan, de schoolvisie of het onderwijsbeleidsplan van de school staan uitspraken over visie en beleid. Hoe s luit de onderwijsvernieuwing aan bij de stukken die er zijn? Met onderstaand...
16 februari 2023
Wat is het verschil tussen het huidige en gewenste onderwijs ? Vanuit verschillende perspectieven bekeken Als je vanuit verschillende perspectieven het huidige met het gewenste onderwijs vergelijkt , krijg je inzicht in de wensen van alle betrokkenen en eventuele knelpunten. Da n wee...
16 februari 2023
Wat leren we van eerdere ontwikkel trajecten? Benutten van eerder opgedane inzichten en ervaringen Door te kijken naar ervaringen, expertise en materialen uit eerdere ver nieuwings trajecten , ontdek je welke kennis er al in huis is , wat werkt en wat niet en welke valkuilen je kunt voorkom...
16 februari 2023
Wie werken op school allemaal mee aan de onderwijsvernieuwing? Vaststellen van taken en verantwoordelijk heden van alle betrokken Onderwijsontwikkeling is een dynamisch proces waarin meerdere betrokkenen in verschillende fasen actief zijn: h oe blijf je samen in ontwikkeling, welke doe...
20 februari 2023
Hoe evalueren we het vernieuwde curriculum met onze leraren? Met leraren de verwachte effectiviteit en bruikbaarheid in kaart brengen Als je met onderstaande tabel de verwachte effectiviteit van de curriculumverandering in kaart brengt , is het voor iedereen helder wat je met de curriculum...
20 februari 2023
Wat vinden onze leerlingen van het vernieuwde curriculum? Met leerlingen de bruikbaarheid en effectiviteit evalueren Evalueer met je leerlingen het vernieuwde curriculum en neem hun feedback mee. Dat kan op verschillende momenten en op meerdere manieren. Bespreek bijvoorbeeld vooraf het idee van d...
20 februari 2023
Hoe formuleren we een gezamenlijk e visie? Samen een visie onder woorden brengen Het is niet altijd eenvoudig om je visie onder woorden te brengen , maar je visie staat centraal in je leerplan. Aanknopingspunten hiervoor vind je in de dagelijkse onderwijspraktijk . Door jouw punten en die...
Behoort bij: Ontwerp - Hoe formuleren we een gezamenlijke visie?
22 februari 2023
Hoe brengen we een lijn aan in de ontwikkeling van kennis en vaardigheden? Verticaal en horizontaal afstemmen Lijn aanbrengen in de ontwikkeling van kennis en vaardigheden doe je horizontaal en verticaal. Bij horizontaal gaat het om de afstemming van kennis en vaardigheden binnen en tussen vakke...
22 februari 2023
Ho e ho ud en we de vinger aan de pols van ons ontwerpteam? De balans tussentijds opmaken Met onderstaande tien vragen maak je tussentijds de balans op hoe het gaat in het ontwerpteam . Vraag elk teamlid eerst afzonderlijk de checklist in te vullen en totaliseer de antwoorden. Tien kee...
22 februari 2023
Gespreksleidraad PTA Praktijkroute havo-Educatie SLO, mei 2024 Aan de hand van dit document kun je als ontwikkelteam van Praktijkroute havo-E ducatie met elkaar in gesprek gaan over het opzetten of verbeteren van het PTA voor dit vak . De vragen helpen je om gezamenlijk beredeneerde keuzes t...
Behoort bij: gespreksleidraad pta praktijkroute havo-educatie
13 april 2024