Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op dinsdag 29 juni jl. was een nieuwe bijeenkomst van het Netwerk Speciaal Onderwijs van SLO. Dit keer in samenwerking met uitgeverij Deviant. Tijdens deze bijeenkomst stonden de leerroutes taal en rekenen volgens Passende perspectieven centraal.
Onder classici bestaat grote consensus dat 'reflectie op het eigene via het vreemde' het hoofddoel is van het onderwijs GLTC.
Zo kun je aan de slag met formatief evalueren. Formatief evalueren heeft een aantal belangrijke eigenschappen. Er is sprake van een cyclisch proces gericht op verder leren.
De kerndoelen bevatten uitwerkingen voor de drie uitstroomprofielen 'vervolgonderwijs', 'arbeidsmarkt' en 'dagbesteding.
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
Deze handreiking is bedoeld voor alle scholen in het funderend onderwijs die aan de slag willen met hun burgerschapsonderwijs volgens de aangescherpte wetgeving.
Hier vind je handreikingen, instrumenten en checklists die jou als leraar helpen om formatief evalueren in jouw lessen vorm te geven.