Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit SLO project worden lessenseries ontwikkeld voor het schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw (4-8) van het basisonderwijs.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Het uitstroomprofiel dagbesteding is bedoeld voor leerlingen die uitstromen naar een vorm van arbeidsgerichte dagactiviteiten.
Er zijn verschillende soorten kennis, deze vier staan in het onderwijs centraal.
Onderzoeken, ontwerpen en loopbaanvaardigheden: complexe vaardigheden met meerdere deelvaardigheden en kennisonderdelen.
Kennis en vaardigheden hangen samen en trekken samen op, hoe zit dat precies?
Op deze pagina's vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond digitale geletterdheid.