Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat houden analytisch denken, kritisch denken en creatief denken precies in?
Kennis en vaardigheden hangen samen en trekken samen op, hoe zit dat precies?
De indeling van SLO: vijf groepen vaardigheden in het landelijke curriculum.
Hier worden diverse bronnen weergegeven voor optimalisatie van (een onderdeel van) het LOB-programma.
Een examenprogramma is geen onderwijsprogramma. Docenten dienen het examenprogramma - 'het wat' - te vertalen naar de praktijk - 'het hoe' - en er een onderwijsprogramma van te maken.
Meer informatie over de manieren waarop een leerling met het profielvak BWI kan doorstromen naar het middelbaar beroepsonderwijs (mbo).
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
Meer informatie over de manieren waarop een leerling met het profielvak BWI kan doorstromen naar het middelbaar beroepsonderwijs (mbo).
Voorbeeld van hoe scholen een leerplan kunnen maken voor een keuzevak. Daarbij moet antwoord komen op de vraag: "wat is er nodig om de leerlingen in staat te stellen de eindtermen van dit keuzevak te behalen?"