Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Welke kansen zijn er voor taal en rekenen binnen wereldoriëntatie? Die vraag staat centraal tijdens studiedagen op de Willem van Veenschool in Katwijk. De leerkrachten ontdekken dat er buiten de methode veel te leren valt.
Meertaligheid is in het onderwijs van nu en in de toekomst een gegeven: een grote groep leerlingen spreekt thuis een andere taal
Dit thema over geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs in het voortgezet onderwijs is een praktisch hulpmiddel voor leerkrachten Nederlands die meer samenhang in en tussen hun lees- en schrijflessen willen aanbrengen.
De reeks Studie en Onderzoek bevat verslagen van kortlopend onderzoek dat uitgevoerd is binnen het project Nederlands VO, en bedoeld om aanwijzingen op te leveren voor leerplanontwikkeling.
Tijdens dit webinar vertellen Anne-Christien Tammes (leerplanontwikkelaar bij SLO) en Femke Ruiter (hoofd Onderwijs Kidsweek in de Klas) je alles over het belang van geïntegreerde lessen, zowel vanuit de theorie als vanuit de praktijk.
Tijdens dit webinar vertellen Anne-Christien Tammes (leerplanontwikkelaar bij SLO) en Femke Ruiter (hoofd Onderwijs Kidsweek in de Klas) je alles over het belang van geïntegreerde lessen, zowel vanuit de theorie als vanuit de praktijk. Met meerdere praktijkvoorbeelden geeft dit webinar je ook handvatten om zelf met geïntegreerd lesgeven aan de slag te gaan.
Genredidactiek staat voor een onderwijsaanpak waarin leerlingen systematisch vertrouwd gemaakt worden met de communicatieve en conceptuele werking van teksten. Het uiteindelijk doel is dat leerlingen zelfstandig alle onderwijsrelevante teksttypen kunnen lezen en schrijven.
We spreken van dyslexie wanneer de automatisering van lezen en/of spellen zich niet, dan wel zeer onvolledig of zeer moeizaam ontwikkelt
SLO doet onderzoek naar wat leraren en schoolleiders leren van het onderwijs op afstand. Wat is er precies allemaal in gang gezet? Wat hebben we daarvan geleerd? Welke keuzes hebben we gemaakt? Wat blijft er over van deze tijd? Wat wil de school hiervan behouden? Mooie voorbeelden van geleerde lessen wil SLO graag diepgaander verkennen en uitwerken in een artikel.