Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1561
Variant 2: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op de taxonomie van De Block (Lahuis, 1986) Naam leerling: Leerjaar: . Vak: ... Docent: . Gelieve een determinant alleen in te vullen als u daarover voldoende weet. A. Vakspecifieke cognitieve ontwikkeling *1 2 3 4 1 De leerling ...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 2
6 juli 2017
Variant 3: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op OBIT van APS (Spijkerboer et al, 2007) OBIT is in de eerste plaats ontwikkeld als instrument om docenten te helpen in hun onderwijs verschillende cognitieve niveaus te onderscheiden. OBIT staat voor onthouden, begrijpen, integreren e...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 3
6 juli 2017
Variant 4: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op RTTI van Docentplus (Drost & Verra, 2013) RTTI is in de eerste plaats bedoeld als ontwikkelinstrument en taal over leren. RTTI staat voor reproduceren, training, transfer en integreren. RTTI kan ook voor determinatie worden gebruikt,...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 4
6 juli 2017
In de beschrijving van opdrachten voor het doen van onderzoek en voor ontwerpen onderscheiden we in het VO vier fasen:
- Fase 1 opdrachten voor klas 1 en 2
- Fase 2 opdrachten voor klas 3 en vmbo 4 met uitstroom richting mbo
- Fase 3 voor klas 4 en havo 5 met uitstroom richting hbo
- Fase 4 opdrachten voor vwo 5 en 6 met uitstroom richting wo
Toelichting:
- De kern van de opdrachten wordt beschreven in de zes stappen (grijs).
- Reflectie is bij alle zes stappen belangrijk (geel).
- Voor iedere opdracht is een aantal variabelen beschreven die de moeilijkheid van de opdracht bepalen (groen).
Deze fasenbeschrijving kan gebruikt worden om opdrachten uit te werken en de moeilijkheid in te schalen.
11 november 2016
Vakdoelen : Wat zijn de vakdoel en voor jullie sectie? Beantwoord hier vragen als: wat leer je bij dit vak? Wat is de basis van dit vak? Wat is het hoofddoel van dit vak? Wat wil je bereiken met dit vak? Taalgerichte doelen: Wat zijn de taaldoelen de komende tijd (gemeenschappelijke selectie...
28 november 2016
Interview Checklist voor het houden van een interview Eisen aan een interview Bedenk en wat je wilt weten en wie je daarvoor moet spreken. Goede vragen voorbereiden. Je bedenkt vragen die de informatie oproepen die je zoekt. Tijdig plannen: benaderen van geïnterviewde(n), organiseren van plaats ...
Behoort bij: Interview oi6s
11 november 2016
Kenmerken profielmodulen Profiel Groen Landelijk gebied (grootschalig) Producent 1. Groene productie Nadruk op plantaardige productie (vermeerderen, telen en oogsten) en dierlijke productie (productiedoelen en dierenwelzijn) in landelijk gebied 2. Tussen productie en verkoop Nadruk op ve...
Behoort bij: kenmerken profiel groen
27 mei 2016