Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bij achtergrondinformatie is al kort aandacht besteed aan de ontstaansgeschiedenis van het nieuwe examenprogramma en de doelen van de vernieuwing. In dit deel wordt dat verder toegelicht aan de hand van de ervaringen uit het examenexperiment nieuwe scheikunde (zie onderdeel Bronnen) en met voorbeelden van de manier waarop dat in een aantal scholen is uitgewerkt (onderdeel ervaringen uit examenexperiment).
Hier is beschreven uit welke domeinen en subdomomeinen het examenprogramma scheikunde bestaat voor havo en vwo.
Meer informatie over de vakinzichtkaart waarmee leerlingen inzicht krijgen in de bij aardrijkskunde horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
Meer informatie over de vakinzichtkaart waarmee leerlingen inzicht krijgen in de bij biologie horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
Op deze pagina vind je alles over formatieve evaluatie, wat je kunt gebruiken als schoolleider of kartrekker om formatief evalueren zichtbaar te maken in de school.
40% van de eindtermen van de examenprogramma's wordt alleen in het schoolexamen getoetst. Bij de beschrijving van de domeinen kun je zien welke dat zijn.