Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 3027
De Curriculummonitor wil een breed beeld geven van de stand van zaken en de knelpunten rond het curriculum zoals ervaren in de onderwijspraktijk (meso- en microniveau) in de context van landelijk onderwijsbeleid (macroniveau). Een belangrijke vraag is bijvoorbeeld in hoeverre schoolleiders en leraren houvast én ruimte ervaren om op basis van de landelijke leerplankaders en (voorbeeld)uitwerkingen vorm te geven aan het uitgevoerde curriculum. Met deze Curriculummonitor wordt een eerste stap gezet om systematisch informatie te verzamelen betreffende het uitgevoerde curriculum in het primair en voortgezet onderwijs. De focus is niet vakspecifiek, maar vakoverstijgend, gericht op actuele inhoudelijke thema's. Waar dat relevant is, worden wel voorbeeldmatig verschillen tussen vakken weergegeven. De thema's worden in de inleiding bij elk hoofdstuk kort toegelicht. Het is de bedoeling de Curriculummonitor elke twee jaar af te nemen om ontwikkelingen in beeld te kunnen brengen en beleidskeuzes te voeden.
9 april 2015
Het is belangrijk dat de beoordeling van onderzoeksopdrachten consistent is met de beoogde leerdoelen. Ook is aan te raden de leerdoelen en beoordelingscriteria vooraf aan de leerlingen te geven en na afloop de beoordeling met leerlingen te bespreken.
3 april 2019
Onderzoeken is een verzameling van activiteiten die in samenhang kunnen optreden, maar ook als afzonderlijke activiteit voorkomen en zinvol zijn, zoals waarnemen, meten, voorspellen, uittesten, gegevens verwerken en rapporteren.
4 maart 2019
16 december 2020
Presenteren kan zijn in de vorm van een schriftelijk verslag, maar ook in de vorm van een advies, een krantenartikel of een ander product.
18 juli 2019