Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Via een balk onderin de pagina's van deze site word je gevraagd om cookies toe te staan of te weigeren. Een cookie is een klein bestandje, dat met pagina's van deze website wordt meegestuurd en door jouw browser op jouw harde schrijf van jouw computer wordt opgeslagen.
Drie opdrachten om moeilijke gebruiksaanwijzingen te doorgronden. Maak deze opdrachten samen met twee andere leerlingen.
De activiteiten in groep 3/4 bouwen voort op die in groep 1/2: leerlingen breiden hun kennis (wat is waar te vinden) en hun vaardigheden (je weg vinden in het aanbod en bronnen) uit. Leerlingen maken kennis met de functie en opzet van verschillende informatiebronnen zoals een woordenboek of een tijdschrift.
De leerlingen koppelen eigen kennis (‘kennis van de wereld’) en ervaringen aan de inhoud van de tekst. Het gaat om kennis van het onderwerp en (bij verhalen en gedichten) ook om eigen gevoelens, ideeën, angsten, dromen, wensen, verlangens, normen en waarden.
Op deze pagina en op de pagina Denken in modellen wordt de Didactiek van modelleren uitgewerkt in leselementen die binnen het kader van een modelleeropdracht in volgorde aan de orde kunnen komen.
Een dynamisch model beschrijft het gedrag van een systeem in de tijd en wordt gekenmerkt door:1
De begintoestand van het systeem; De factoren die van invloed zijn op de verandering van de toestand; De tijdstap waarin de verandering plaatsvindt; De recursieve regel: nieuwe toestand := oude toestand + verandering.
De streefniveaus die aan het einde van het vmbo voor het vak Engels haalbaal worden geacht.