Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.
De leerlingen leren de schrijfwijze van enkele eenvoudige woorden over alledaagse onderwerpen.
Leren schrijven met peer response is een procesgerichte aanpak van het schrijfonderwijs:
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
Op deze pagina is een voorbeeld te vinden van een project voor het vierde leerjaar vmbo-gtl, waarmee leerlingen kunnen werken aan de ontwikkeling van algemene vaardigheden.