Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 884
                  De taal van een schoolvak is voor iedere leerling eigenlijk een nieuwe taal. Dat geldt voor de receptieve beheersing van die taal (lezen en luisteren), maar vooral voor de productieve beheersing: zelf vakmatige redeneringen formuleren is moeilijk en vergt van leerlingen inspanning in een langdurig leerproces. Deze brochure biedt leraren handvatten voor de ondersteuning van dat leerproces door middel van een doordachte vaktaaldidactiek. Hij is bedoeld voor leraren (in opleiding), taalcoördinatoren, lerarenopleiders en onderwijsadviseurs op het terrein van de mens- en maatschappijvakken.
                                9 augustus 2018
                              Deze publicatie presenteert het Referentiekader Tijd als advies voor vernieuwde kerndoelen voor het primair onderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs, met uitgebreide toelichting en voorbeelden voor po en onderbouw vo.
21 juni 2022
                              Eindadvies over een referentiekader voor Ruimte en Tijd voor de kerndoelen voor primair onderwijs (po) en de onderbouw van het voortgezet onderwijs (vo), in opdracht van het Ministerie van OCW.
14 april 2022
                              Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
20 mei 2019
                              Voor de tweede keer sinds 2015 zijn de vernieuwde centrale examens geschiedenis havo/vwo afgenomen. Docenten en leerlingen reageren positief, maar wennen is het wel. 'Je moet echt anders lesgeven.'
19 april 2017