Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor de keuzeonderdelen heeft de school een aantal opties, die in de volgende paragrafen kort worden uitgewerkt. Het is niet noodzakelijk dat alle onderdelen voor alle leerlingen hetzelfde zijn. In de vormvoorschriften voor het schoolexamen staat uitdrukkelijk vermeld dat deze voor leerlingen verschillend kunnen zijn.
Wat zijn de raakvlakken tussen biologie en de overige vakken, zoals aardrijkskunde, geschiedenis, Nederlands, Engels en Duits, Economie en Maatschappijleer, godsdienst en levensbeschouwing.
Vorming is het hoofdconcept dat met een aantal kernconcepten centraal staat in domein B en toegepast wordt in een specifieke context. Het hoofdconcept Vorming biedt leerlingen het gereedschap om inzicht te krijgen in 'het proces van verwerving van een bepaalde identiteit'.
Verandering is het hoofdconcept dat met een aantal kernconcepten centraal staat in domein E en toegepast wordt in een specifieke context. Het hoofdconcept Verandering biedt leerlingen de mogelijkheid om zicht te krijgen op 'de richting en tempo van ontwikkelingen in de samenleving en de mogelijkheden en onmogelijkheden deze te beïnvloeden'.
In het centrum van het Slangmodel (succesfactoren samenwerking schoolvakken) staat de docent als expert. Alle elementen van het model beïnvloeden zijn of haar functioneren als professional.
De vernieuwingscommissies voor de exacte vakken (naast wiskunde: biologie, scheikunde, natuurkunde en NLT) hebben afgesproken dat domein A bestaat uit een algemeen deel (A1), een profielspecifiek deel (A2) en een vakdeel (A3). De specificaties van deze drie eindtermen vindt u in de syllabus wiskunde A havo.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?