Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op deze pagina vind je adviezen en materialen om rekenen en wiskunde te versterken, met aandacht voor didactiek, samenhang, toetsing en organisatie.
Kennis en vaardigheden hangen samen en trekken samen op, hoe zit dat precies?
Bij communicatie in dit kader kan gedacht worden aan het correct gebruik van wiskundige termen, symbolen en notaties bij het oplossen van problemen, het gebruik van reken- en wiskundige modellen en bij redeneringen.
Aan de systeemdynamica1 is een grafische modelleertaal ontleend, waarmee verbanden tussen grootheden kunnen worden gemodelleerd.
Overzicht houden in de leerdoelen: hoe zorg je ervoor dat je geen doelen vergeet? Doelen in kaart brengen, stappenplan zelf doelen stellen, komen op deze pagina aan bod.
SLO heeft de definitieve conceptkerndoelen voor negen leergebieden in november 2025 opgeleverd aan het ministerie van OCW. De inwerkingtreding van de verschillende kerndoelen gaat in fases.
Ook al staan de nieuwe kerndoelen nog niet in de wet, scholen kunnen natuurlijk al wel vooruitkijken en zich voorbereiden. In augustus 2031 moeten alle scholen onderwijs realiseren dat gebaseerd is op de nieuwe kerndoelen. Dan start ook het handhavend toezicht op de nieuwe kerndoelen door de Inspectie van het Onderwijs. De inspectie moedigt scholen en besturen aan om zo snel als mogelijk met de nieuwe kerndoelen te gaan werken.
Nu we de kerndoelen actualiseren, ontwikkelen we de komende jaren ook leerlijnen, voorbeelden en ondersteunende materialen.
Actualisatie kerndoelen en examenprogramma's. De actualisatie is opgedeeld in verschillende fasen. Ontdek hier waar we staan.