Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Basisvaardigheden burgerschap zijn sociale en maatschappelijke vaardigheden die leerlingen nodig hebben om deel te kunnen nemen aan de samenleving.
De rekencoördinator en/of wiskundesectie heeft kennis van en informatie over mogelijkheden in het reken-wiskundeonderwijs. Bij het werken aan het versterken van basisvaardigheden rekenen-wiskunde is het verstandig om afstemming en coördinatie van de inhoud via hen te organiseren.
Reflectiewijzer Rekenen-Wiskunde
Eén van de thema's in de Reflectiewijzer Rekenen-Wiskunde is ‘Faciliteren van het team'. De richtinggevende vragen helpen een schoolteam na te denken over onder meer de inzet en rol van een rekencoördinator en het rekenbeleid op de school. Vanwege de tweede peiling voor rekenen-wiskunde in het (speciaal) basisonderwijs heeft SLO de Reflectiewijzer uit 2021 vernieuwd.
Netwerk rekencoördinatoren
De Nederlandse Vereniging voor de Ontwikkeling van RekenWiskundeOnderwijs (NVORWO) heeft netwerken voor en door rekencoördinatoren als één van haar speerpunten.
Hier vind je concrete handreikingen om de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van leerlingen te versterken.
Het eindexamen voor de beroepsgerichte vakken in het vmbo bestaat uit een centraal schriftelijk praktisch examen (CSPE) en een schoolexamen (SE).
Het schoolexamen Nederlandse taal heeft ten minste betrekking op de examenonderdelen die niet in het centraal examen getoetst worden. De examenonderdelen die wel tot het centraal examen behoren, mogen ook in het schoolexamen aan de orde komen. Hieronder vindt u per leerweg de verplichte en optionele exameneenheden voor het schoolexamen.