Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Reactiekinetiek en chemisch evenwicht zijn twee belangrijke en moeilijke onderwerpen in het vwo scheikunde programma. Door deze begrippen op formatieve wijze (dat wil zeggen de begrippen te verhelderen met leerlingen, activiteiten aan te bieden die laten zien in hoeverre leerlingen de begrippen begrijpen en misconcepties hebben en een vervolgactie aan dat begrip en misconceptie te koppelen) te introduceren en leerlingen mee aan het werk te zetten, wordt de kans op een beter begrip van deze lastige onderwerpen groter.
Leerlingen tekenen lucht in een erlenmeyer en gaan vervolgens in discussie over deeltjesmodellen.
Leerlingen schrijven een zakelijke e-mail aan de organisatie van On Stage, een beroepenmarkt
Leerlingen maken zelf vragen bij een verzameling van teksten rondom een thema.
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
Leerlingen leren hoeken herkennen en ermee rekenen in verschillende vlakke figuren. Via diagnostische opgaven gaan leerlingen na wat passende vervolgstappen zijn en wat ze daarbij nodig hebben.
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.