Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 472
Walvisjacht verantwoord? Opdracht: E valueren 1. Inleiding Leerlingen gaan zich in deze opdracht een mening vormen over de walvisjacht in Japan. Is deze jacht nodig en mag de Japanner nog walvisvlees eten? Om de vaardigheid evalueren te oefenen doen de leerlingen een peer-beoordeling. Deze opdra...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Walvisjacht verantwoord
12 maart 2015
bjbj Het ontwikkelen van opdrachten voor talentontwikkeling Doel Verschillende onderdelen voor talentontwikkeling op dezelfde wijze overzichtelijk beschrijven voor leerlingen Soort instrument Stappenplan met voorbeelden van formats voor opdrachtomschrijvingen Te gebruiken in de fase Ontwerpen Beoogd...
Behoort bij: Opdrachten talentontwikkeling
17 februari 2016
Blad1!$A$1:$I$93 Blad1!$1:$2 Subkern Leerdoel Kern 1.1. Keuzes maken 3.1. Vraag en aanbod 6.1. Risico en verzekeren 6.3. Risico en beleggen 8.3. Conjuncturele verschijnselen 1. Schaarste 1. Je kan uitleggen dat beperkte middelen dwingen tot het maken van keuzes. 2. Ruil 3. Markt 4. Ruilen over ...
Behoort bij: Leerdoelenkaart economie onderbouw
10 november 2017
'Inhoud en vaardigheden'!$A$1:$I$132 'Inhoud en vaardigheden'!$1:$2 Subkern Kern 1. Burgerschap 2. Duurzaamheid 3. Bevolking en ruimte 4. Globalisering 5. Arm en rijk 6. Grenzen en identiteit 7. Systeem aarde 9. Water 1.1 Leefbaarheid 1.2 Multiculturele samenleving 1.3 Wereldburgerschap 2.2 Natu...
Behoort bij: Leerdoelenkaart aardrijkskunde onderbouw
10 november 2017
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015