Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Marc van Zanten onderzocht in zijn promotieonderzoek de bijdrage die Nederlandse reken-wiskundemethodes leveren aan de opportunity-to-learn die basisschoolleerlingen wordt geboden. Hiertoe werden achttien huidige en vroegere methodes geanalyseerd op drie aspecten: de aangeboden leerinhoud, de gestelde prestatieverwachtingen, en de manieren waarop het leren wordt ondersteund. De bevindingen laten zien dat methodes verschillen op alle drie aspecten en in hun overeenstemming met het wettelijk vastgestelde beoogde curriculum.
Artikel uit Volgens Bartjens, jaargang 40 nummer 5
Leerlingen schrijven een gestructureerd essay van ongeveer 800-1000 woorden, waarbij ze onderwerpen die behandeld zijn bij literatuurgeschiedenis verder verkennen en nagaan wat de invloed
ervan is in de huidige tijd.
Leerlingen geven een boekpitch voor een jury: in een korte presentatie van 2 tot 3 minuten 'verkopen' ze hun boek aan filmmakers (jury van leerlingen).
Kamerbrief over de achteruitgang van de basisvaardigheden van leerlingen in Nederland.