Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Lesgeven in begrijpend lezen kun je op verschillende manieren verbeteren. Deze praktijkkaart sluit aan bij de interventie begrijpend lezen van de NPO-menukaart en gaat in op de vraag: hoe maak je inzetten op technieken voor begrijpend lezen een effectieve interventie voor je leesonderwijs? De praktijkkaart beschrijft beknopt drie inzichten die je daarbij helpen.
Een lessenserie bij de handreiking Interactie: gesprekken voeren
om de taal-, denk- en kennisontwikkeling te stimuleren.
Een lessenserie bij de handreiking Interactie: gesprekken voeren
om de taal-, denk- en kennisontwikkeling te stimuleren.
Een lessenserie bij de handreiking Interactie: gesprekken voeren
om de taal-, denk- en kennisontwikkeling te stimuleren.
Leerlingen schrijven een zakelijke brief aan Alberto Stegeman, werkzaam bij het bedrijf ‘Red mijn vakantie’ waarin ze om hulp vragen en onderbouwen waarvoor en waarom ze zijn hulp nodig hebben.
Dit artikel presenteert het didactisch model 'Taaldenkgesprekken in de zaakvakken' van Damhuis en Tammes (2019)