Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Met deze leidraad observeer je de lesuitvoering van een collega, om vervolgens samen te bepalen in hoeverre de achterliggende visie tot uitdrukking komt in de lesuitvoering.
Met dit instrument breng de context van de school in kaart om zodoende te kijken welke ambities de school aankan wat betreft schooleigen curriculumontwikkeling.
Met dit instrument stel je vast met wie je als ontwikkelaar te maken hebt gedurende het ontwikkelproces en bij de lesuitvoering.
Met dit invulschema breng je in kaart wat je van de huidige onderwijspraktijk (op klassenniveau) zou willen behouden en wat volgens jou veranderd moet worden.
Met deze werkbladen breng je vanuit verschillende perspectieven (leidinggevende, leraar, leerling, etc.) in kaart wat van de huidige onderwijspraktijk behouden kan blijven en wat veranderd moet worden.
Met dit instrument vertrek je samen met een aantal collega's vanuit verschillende vakken en zoeken jullie naar vakoverstijgende leerdoelen.
Met deze online tool reflecteer je op de vraag welke 21e -eeuwse vaardigheden in de klas aandacht krijgen en waar sterke en zwakke punten zitten in het curriculum.
Met deze online tool krijg je in beeld wat er verstaan wordt onder 21e -eeuwse vaardigheden en op welke manier deze vaardigheden een plek kunnen krijgen in het curriculum.
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.