Zoeken
verfijn de resultaten
Een werkgroep, die bestaat uit leden van vakverenigingen VONKC, VLS en VNK-e en twee curriculumontwikkelaars van SLO, een conceptvakkenstructuur voor de kunstvakken opgeleverd. Dit advies vormt het uitgangspunt voor de actualisatie van de examenprogramma’s; de vakvernieuwingscommissie die aan de slag gaat met de actualisatie, zal het advies meenemen als zij zich buigen over de eindtermen, verdeling van de leerstof over de soorten examens en de vakkenstructuur.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Beeldende vorming vmbo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Kunstvakken incl. CKV voor het vmbo.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen CKV havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Onderwijs in kunst, cultuur en erfgoed levert een waardevolle bijdrage aan de algemene en persoonlijke vorming. Leerlingen verwerven kennis, houding en vaardigheden van muziek, dans, drama, beeldende kunst, literatuur en cultureel erfgoed.
Op deze pagina staan voor po en onderbouw vo directe verwijzingen naar de kerndoelen voor de kunstvakken. Ook kan je voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo direct naar examenprogramma's, syllabi en handreikingen voor de kunstvakken.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?