Zoeken
verfijn de resultaten
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
Het doel van dit promotieonderzoek was inzicht te krijgen in het leeraanbod en de leerondersteuning die Nederlandse reken-wiskundemethodes bieden.
In dit naslagwerk lees je over en vind je praktijkvoorbeelden van leerlijnen, differentiatie, dyslexie, excellentie en nieuwe media didactiek.
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond de klassieke talen.
Genredidactiek staat voor een onderwijsaanpak waarin leerlingen systematisch vertrouwd gemaakt worden met de communicatieve en conceptuele werking van teksten. Het uiteindelijk doel is dat leerlingen zelfstandig alle onderwijsrelevante teksttypen kunnen lezen en schrijven.
Onderdeel van het ITHAKA-docentenmateriaal. Dit deel bevat het vakdidactisch instrumentarium, het ITHAKA-instrument.
Deel III van het ITHAKA-docentenmateriaal. Dit deel bevat een uitgewerkt voorbeeld van het ITHAKA-instrument bij Livius, Bacchanalia.
Deel IV van het ITHAKA-docentenmateriaal. Dit deel bevat de ITHAKA-toetsmatrijs met voorbeelden van toetsvragen.
Deel I van het ITHAKA-docentenmateriaal. Dit deel bevat een uitwerking van de theoretische uitgangspunten van het didactisch instrument.