Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Iets wat al jaren door de schoolgangen gonst, maar wat SLO nu ook daadwerkelijk in opdracht van het ministerie van OCW uitvoert: het actualiseren van het curriculum. Passend bij de tijd van nu. “In plaats van aanbodgerichte onderwijsdoelen, hebben we de focus verschoven naar wat moet een leerling écht kennen, kunnen en ervaren”, vertelt Jindra Divis, voorzitter van SLO.
Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Solliciteer nu naar een plek in een van de vakvernieuwingscommissies.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Het kader geeft de verdeling van ontwerpruimte van examenprogramma’s aan, wat bijdraagt aan evenwichtige en niet overladen onderwijsprogramma's.
Op 25 maart hebben we de definitieve examenprogramma’s van 13 praktijkgerichte programma's voor het vmbo (gl en tl) overhandigd aan Mariëlle Paul.
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat hen helpt in hun ontwikkeling. Ook als je zeer moeilijk leert of een meervoudige beperking hebt.
Nu de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn opgeleverd, gaan we aan de slag met de functionele kerndoelen hiervoor.
Op dinsdag 28 mei ontmoeten pilotscholen en scholen die subsidie hebben aangevraagd voor de praktijkgerichte programma's vmbo elkaar in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.
Wil jij samen met jouw collega's de conceptexamenprogramma's en –syllabi wiskunde op het vmbo beproeven op jouw school?