Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hoe gaat het verder met de conceptkerndoelen? SLO organiseert webinars voor leraren, schoolleiders en kwaliteitsmedewerkers. Meld je nu aan!
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat hen helpt in hun ontwikkeling. Ook als je zeer moeilijk leert of een meervoudige beperking hebt.
Wil jij weten wat de actualisatie van de kerndoelen po en onderbouw vo voor de leergebieden Nederlands, rekenen en wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid voor jouw producten gaat betekenen?
Je weet vast al dat er hard gewerkt wordt aan de actualisatie van het curriculum en de basisvaardigheden. Dat heeft ook gevolgen voor de inhoud van lesmethodes en andere leermiddelen. Daarom nodigen we je graag uit voor de SLO-dag voor educatieve uitgeverijen op woensdag 17 mei in De Eenhoorn, Barchman Wuytierslaan 2 in Amersfoort.
Sinds 15 december ligt er een nieuw regeerakkoord. Een akkoord waarin veel extra geld naar onderwijs gaat.
Hoe krijgen we als leerkrachten zicht op de ontwikkeling van basisvaardigheden? Hoe kunnen we de basisvaardigheden versterken? En hoe verhouden de basisvaardigheden en de actualisatie van de kerndoelen en examenprogramma’s zich tot elkaar? Worden burgerschap en digitale geletterdheid, waar scholen en leraren door de huidige wetgeving nu al mee aan de slag moeten, aparte vakken of toegevoegd aan andere vakken? Deze en andere vraagstukken komen aan de orde op de kennismiddag die SLO voor leraren en schoolleiders in het primair en voortgezet onderwijs organiseert.
We stellen de leraren en vakinhoudelijk experts die samen de vakvernieuwingscommissie Nederlands vormen voor.
We stellen de leraren en vakinhoudelijk experts die samen de vakvernieuwingscommissie Moderne Vreemde Talen vormen voor.
We leven in een snel veranderende informatiemaatschappij. Met ict en social media hebben we altijd en overal toegang tot nieuws en andere informatie. Iedereen kan zelf informatie plaatsen en verspreiden. De keerzijde hiervan is dat nepnieuws en misleidende informatie een steeds groter probleem wordt. Kritisch denken wordt daarom steeds belangrijker. Omdat veel informatie kwantitatief en wiskundig van aard is – getallen, hoeveelheden, grafieken en diagrammen – gaat het ook om kritisch wiskundig denken – een basisvaardigheid in de hedendaagse samenleving.
ResearchNed voerde onderzoek uit in opdracht van het ministerie van OCW en SLO, in samenwerking met de MBO Raad, Vereniging Hogescholen en VSNU.