Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met deze checklist met criteria beoordeel je het lesmateriaal van jezelf en van collega's.
Met deze werkwijze formuleer je samen met je schoolteam vanuit de schoolvisie criteria voor een vakoverstijgend aanbod.
Deze checklist zet je als team in bij het observeren van elkaars lessen, om vervolgens met de resultaten tot verbeterslagen te komen.
Dit model helpt je onderscheiden, hoe op verschillende niveaus aan curriculumontwikkeling wordt gedaan. Een curriculum is kortweg ‘een plan voor het leren van leerlingen’. Op verschillende niveaus wordt nagedacht over zulke plannen.
Met behulp van deze taxonomie maak je duidelijk welke leerdoelen centraal staan of zouden moeten staan in de les of lessenreeks.
Let op: Bij de taxonomie van Bloom kun je kanttekeningen plaatsen.
Met deze checklist achterhaal je of alle noodzakelijke informatie in de les(senreeks) staat beschreven, zodat leerlingen er onafhankelijk van de docent mee kunnen werken.
Met deze leidraad observeer je de lesuitvoering van een collega, om vervolgens samen te bepalen in hoeverre de achterliggende visie tot uitdrukking komt in de lesuitvoering.
Met dit hulpmiddel kom je in een teamoverleg tot een pakket van eisen voor een leeromgeving voor uitdagend onderwijs.
Met dit matchboard maak je een plan voor de evaluatie van lesmaterialen. De gebruikte termen op het matchboard staan nader verklaard op de achterzijde. Daar staan ook een algemeen model voor ontwerponderzoek en het curriculaire spinnenweb (als metafoor voor de samenhang van leerplancomponenten) afgebeeld.