Zoeken
verfijn de resultaten
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Informatie over meertaligheid en op welke manieren je het een plek kunt geven in het taalonderwijs.
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond Nederlands.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
Powerpointpresentatie van Gerdineke van Silfhout tijdens de Landelijke Netwerkdag voor Taalspecialisten op 16 mei 2019.
In het kader van Curriculum.nu met betrekking tot het leergebied Nederlands.