Zoeken
verfijn de resultaten
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van vmbo bij natuurkunde/scheikunde (NaSk) wel en niet leren?
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen scheikunde havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van havo en vwo bij scheikunde wel en niet leren?
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Iedereen is dagelijks, bewust of onbewust, bezig met gezondheid. Het leven zit vol met keuzes, die invloed hebben op je gezondheid. Lees hier meer over het thema gezondheid.
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.