Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 29
Doel van de trendanalyse voor bewegingsonderwijs en sport is het in kaart brengen van de belangrijkste trends en opmerkelijke ontwikkelingen binnen dit leergebied in alle sectoren van het onderwijs. Daarbij past SLO een zogenaamde BUG-systematiek toe, dit betekent dat het curriculum wordt geanalyseerd volgens de driedeling Beoogd, Uitgevoerd en Gerealiseerd. Richtinggevende vragen daarbij zijn: welke patronen en opvallende discrepanties tussen beoogd-uitgevoerd-gerealiseerd zijn zichtbaar? Welke ruimte hebben, ervaren en nemen scholen en leraren bij de vormgeving van hun onderwijs? Wat moet, mag en kan? Waar liggen aanknopingspunten en uitdagingen voor verbetering? De analyse richt zich op leerplanontwikkelaars, lerarenopleiders, beleidsmakers, directies en onderzoekers rondom bewegingsonderwijs en sport.
13 mei 2015
Wat staat er in de examenprogramma’s voor lichamelijke opvoeding in de bovenbouw van het vmbo?
7 april 2020
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond bewegingsonderwijs en sport.
23 augustus 2018
Hier lees je meer over een samenhangende volgsystematiek om de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van bewegingsonderwijs en sport te toetsen en te volgen.
14 januari 2019
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.
15 januari 2019
Steeds meer scholen in het vo ontwikkelen programma's om de sportieve leerling meer tot zijn recht te laten komen. In de onderbouw volgen leerlingen in sportklassen extra beweeg- en sportlessen onder schooltijd.
15 januari 2019