Zoeken
verfijn de resultaten
Toelichting bij de conceptexamenprogramma's natuurwetenschappelijke vakken: biologie, natuurkunde, nlt, O&O en scheikunde.
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van het vmbo bij biologie wel en niet leren? Hoe voldoe ik aan de kerndoelen en welke voorbeelden van doelen kan ik gebruiken in mijn lespraktijk?
Wat moeten leerlingen in de bovenbouw vmbo bij biologie wel en niet leren? Waar is ruimte voor eigen invulling en wat is echt nodig voor het examen?
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van havo en vwo bij biologie wel en niet leren?
De leeractiviteiten bij de vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij biologie horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
Hier vind je een overzicht van de vakken bij oriëntatie op jezelf en de wereld in het so
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
De vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij biologie horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.