Zoeken
verfijn de resultaten
Domeinleren en werken in leergebieden: voor ’t Ravelijn – een vmbo-school in Steenbergen – is het een goede voorbereiding op de beroepsgerichte profielen.
Hoe vergroot je de motivatie van je leerlingen en zorg je ervoor dat je hen geen eenheidsworst biedt?
School voor speciaal onderwijs De Singel (cluster 4) in Breda zette een avontuurlijke stap die doorzettingsvermogen en een lange adem vraagt.
Meer samenhang komt de kwaliteit van het onderwijs ten goede is de visie van het Sint-Vituscollege in Bussum.
Meer focus op Mens & Maatschappij. Dat was het streven van CSG Het Streek. Daarom profileert deze Edese vo-school zich tegenwoordig ook als ‘Geo Future School’.
Het domein Natuur en Technologie in de onderbouw van havo/vwo van het Zuyderzee Lyceum in Emmeloord kenmerkt zich door integraal onderwijs.
In de domein F wordt van leerlingen gevraagd om zelf een onderzoek te verrichten naar een sociale en/of politieke actualiteit
In het rapport van de vervolgcommissie maatschappijwetenschappen (de tweede commissie onder leiding van Schnabel, Schnabel & Meijs, 2009) wordt het belang aan de orde gesteld van het gebruik van maatschappelijke en actuele vraagstukken.
De SE-domeinen F en G zijn van een andere orde dan de domeinen B tot en met E waarin telkens een hoofdconcept met bijbehorende kernconcepten en een bepaalde context centraal staan.
Voor het schoolexamen staat het de docent vrij om met een eigen invulling te komen van domein G, alleen de eindtermen uit het examenprogramma staan vast. In deze toelichting vind je een aantal zaken waarmee je rekening kunt houden als je dit domein vormgeeft.