Zoeken
verfijn de resultaten
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
Dit project richt zich op de professionalisering van leraren en schoolleiders om formatieve evaluatie in de klas en op school vorm te geven. In leernetwerken leren leraren, schoolleiders en experts van elkaar en concrete tools, goede praktijken en handvatten worden ontsloten in de toolkit.
Dit project "Sterk beroepsonderwijs; de nieuwe leerweg" levert resultaten ter ondersteuning van het ontwikkelen en invoeren van een nieuwe leerweg in het vmbo. De nieuwe leerweg gaat gelden voor alle leerlingen die nu in de gemengde leerweg en de theoretische leerweg hun onderwijs volgen, ongeacht hun doorstroomwensen. Deze leerweg vervangt dus de gl en de tl.
Taal 100 bevat materiaal met het oog op de taalstimulering van kinderen, waarbij de nadruk ligt op de vaardigheden van de leerkracht.
Hoe leren kinderen in het basisonderwijs teksten schrijven? Hoe goed moeten ze daarin worden? En hoe kunnen leerkrachten hen daarbij ondersteunen?
Een handboek voor taaldidactiek over de taalontwikkeling van alle kinderen vanaf peuterleeftijd tot en met eerste graad van het secundair onderwijs.
Dit boek laat zien hoe beter onderwijs ontstaat als taallessen en zaakvaklessen met elkaar geïntegreerd worden.