Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO organiseert op 7 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen Nederlands. Wij nodigen vakexperts en lerarenopleiders van harte uit voor deze bijeenkomst.
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden taal van jouw leerlingen kunt versterken?
Veel scholen worstelen met de invulling van hun burgerschapsonderwijs op school. Inzetten op rijk en betekenisvol taalonderwijs (met boeken!) biedt echter volop kansen. Maar hoe doe je dat? Hoe geef je vanuit de geactualiseerde kerndoelen Nederlands je taalonderwijs zo vorm dat je meteen inzet op de burgerschapsontwikkeling van je leerlingen?
In maart 2026 organiseert SLO drie bijeenkomsten om de ontwikkelde leerlijnen Nederlands en rekenen en wiskunde voor te leggen aan het onderwijsveld. Jouw feedback helpt om de leerlijnen verder aan te scherpen, zodat ze straks zo goed mogelijk aansluiten bij de onderwijspraktijk.
In maart 2026 organiseert SLO drie bijeenkomsten om de ontwikkelde leerlijnen Nederlands en rekenen en wiskunde voor te leggen aan het onderwijsveld. Jouw feedback helpt om de leerlijnen verder aan te scherpen, zodat ze straks zo goed mogelijk aansluiten bij de onderwijspraktijk.
In maart 2026 organiseert SLO drie bijeenkomsten om de ontwikkelde leerlijnen Nederlands en rekenen en wiskunde voor te leggen aan het onderwijsveld. Jouw feedback helpt om de leerlijnen verder aan te scherpen, zodat ze straks zo goed mogelijk aansluiten bij de onderwijspraktijk.
Tijdens de masterclasses verkennen we de basisvaardigheden met de definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde. We delen praktische tools voor curriculumvernieuwing op school.
Tijdens de masterclasses verkennen we de basisvaardigheden met de definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde. We delen praktische tools voor curriculumvernieuwing op school.
Tijdens deze vakbijeenkomst van AlfaGammapartners laat SLO'er Johan van Driel tijdens een workshop zien hoe je samenhang kunt aanbrengen tussen geschiedenis en taal (vooral de vaardigheid schrijven en in het verlengde daarvan ook lezen).