Zoeken
verfijn de resultaten
In samenwerking met scholen ontwikkelen we praktijkgerichte examenprogramma’s voor havo. Pilotscholen beproeven het praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M) en een praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) in een grote en kleine variant.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Maar wat is nou kwaliteit? Wanneer ben je tevreden over bijvoorbeeld je lessen of de ontwikkeling van leerlingen?
Je toetsbeleid en toetsen (weer) in dienst van het leren stellen, dat wil elke leraar en schoolleider wel. Formatief evalueren staat daarom volop in de schijnwerpers.