Zoeken
verfijn de resultaten
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
Taal 100 bevat materiaal met het oog op de taalstimulering van kinderen, waarbij de nadruk ligt op de vaardigheden van de leerkracht.
Hoe leren kinderen in het basisonderwijs teksten schrijven? Hoe goed moeten ze daarin worden? En hoe kunnen leerkrachten hen daarbij ondersteunen?
Een handboek voor taaldidactiek over de taalontwikkeling van alle kinderen vanaf peuterleeftijd tot en met eerste graad van het secundair onderwijs.
Dit boek laat zien hoe beter onderwijs ontstaat als taallessen en zaakvaklessen met elkaar geïntegreerd worden.
Handboek om leraren te helpen expertise te ontwikkelen op het gebied van veelzijdig inzetten van jeugdliteratuur in de klas.
Dit boek beschrijft de verkaveling van de taalverwerving op scholen en geeft handvatten hoe met deze verkaveling om te gaan.
Taal leren op eigen kracht is gericht op inpassing van de werkwijze van taalvorming in het taalonderwijs op de basisschool
Handboek taalgericht vakonderwijs is geschreven voor iedereen die zich in het voortgezet onderwijs richt op het versterken van taalgericht vakonderwijs