Zoeken
verfijn de resultaten
Je toetsbeleid en toetsen (weer) in dienst van het leren stellen, dat wil elke leraar en schoolleider wel. Formatief evalueren staat daarom volop in de schijnwerpers.
Inclusief: een term die de meeste mensen kennen van de btw. Of van zinnen als: ‘zonnebril, nu inclusief brillenkoker!’ Het is je vast niet ontgaan dat de term ook van toepassing is op het onderwijs, namelijk bij ‘inclusief onderwijs’. ‘Inclusief’ is overigens al genuanceerd naar inclusiever onderwijs. Daar spreekt zowel optimisme als realisme uit, en dat spreekt me wel aan.
Een bijdrage leveren aan het beheren van horecaproducten voor en maaltijden uit bijzondere keukens bereiden.
Het betreft hier een verbredend keuzevak. Dit keuzevak is te volgen voor leerlingen uit alle profielen. Leerlingen die uit het profiel HBR komen én de profielmodulen Bakkerij en Keuken al hebben gevolgd hebben dan een streepje voor, omdat bepaalde vaardigheden in dit keuzevak terugkomen.
Waar kunnen de leerlingen in dit keuzevak aan werken? Hier volgen enkele suggesties:
Vragen/antwoorden rondom het 10-14 onderwijs op het gebied van Wet- en regelgeving
Hoe geef ik invulling aan burgerschap in de dagelijkse onderwijspraktijk? Welke methoden en andere materialen zijn er? Wie kan me daarbij helpen?
Leraren en schoolleiders kunnen de leerlijnen van SLO gebruiken bij het ontwikkelen van een schooleigen curriculum. We ondersteunen scholen om een antwoord te vinden op vragen als: hoe vertaal je de inhouden van de geactualiseerde kerndoelen naar een doorlopende leerlijn voor de hele school? En hoe geef je in groep 3-4 invulling aan je les, zodat je voldoet aan de kerndoelen in groep 8? Hoe ziet je les eruit in klas 1, zodat het voldoet aan de kerndoelen voor het einde van de onderbouw in het vo? Ook laten de leerlijnen zien hoe je aan meerdere kerndoelen tegelijk kan werken. De leerlijnen zijn geen concreet lesprogramma. Scholen mogen de leerlijnen zelf verder vertalen naar de context van hun school.