Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Om iets te laten bewegen kan gebruik worden gemaakt van het eigen lichaam: duwen, optillen, trekken, drukken, trappen. Ook wind, water, elektriciteit, zon en batterijen kunnen daarvoor worden gebruikt. Batterijen kunnen ook zorgen voor verlichting en geluid. Met gas of hout kan iets worden verwarmd.
- Het gaat om informatie betreffende de kinderen zelf, hun familie en directe concrete omgeving;
- De teksten zijn relatief kort;
- Het taalgebruik is zeer eenvoudig;
- De zinnen zijn gescheiden door pauzes;
- De spreker spreekt zorgvuldig, langzaam en duidelijk.
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
SLO en de Universiteit van Amsterdam hebben onlangs de samenwerking bezegeld met het ondertekenen van de leerstoelovereenkomst.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Op 25 maart hebben we de definitieve examenprogramma’s van 13 praktijkgerichte programma's voor het vmbo (gl en tl) overhandigd aan Mariëlle Paul.
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat hen helpt in hun ontwikkeling. Ook als je zeer moeilijk leert of een meervoudige beperking hebt.
6 vakvernieuwingscommissies ronden ontwikkelfase af: Fries, klassieke talen, moderne vreemde talen, Nederlands, maatschappijleer en wiskunde havo-vwo.
Vandaag publiceren we de functionele kerndoelen voor Nederlands en rekenen en wiskunde (definitief concept).