Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Ontwikkelen van een gedragen visie voor wetenschap & technologie in de basisschool.
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur, die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Met een aantal aanpassingen of andere accenten in het onderwijsprogramma kunnen scholen zorgen dat hun leerlingen goed voorbereid doorstromen naar havo en mbo.
In elke organisatie wordt de cultuur gekenmerkt door een aantal centrale waarden die met elkaar worden nageleefd. Bij SLO zijn dat de kernwaarden lerend, verbindend en gedreven.
De leerdoelkaarten/overzichten voor 10-14 onderwijs zijn bedoeld voor iedereen die wil werken met een doorlopende leerlijn van primair naar voortgezet onderwijs.
Op 18 januari vond de online themamiddag ‘TOS kinderen in de klas’ plaats. Stuurgroeplid Rianne de Wit schreef een impressie van de middag, met links naar aanvullende informatie.
De kern van een leerplan wordt doorgaans door de doelen en inhouden van het leren bepaald. Veranderingen in die kern vragen meestal ook om wijzigingen in andere leerplanonderdelen. Een verhelderende manier om dat te visualiseren is het zogenaamde curriculaire spinnenweb.