Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor een antwoord op diverse vragen over schrijfonderwijs kun je terecht in de leerlijn begrippen voor taalbeschouwing, bedoeld voor zowel het primair als voortgezet onderwijs.
Deze handreiking is bedoeld voor alle scholen in het funderend onderwijs die aan de slag willen met hun burgerschapsonderwijs volgens de aangescherpte wetgeving.
Bij wereldoriëntatie leren leerlingen over zichzelf en de ander en komen inhouden uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek samen.
Een visie vormt de basis voor het geven van educatie/onderwijs aan jonge kinderen. Als die visie onduidelijk is, is de kans groot dat professionals (pm-ers/leerkrachten) wel goed ‘onderwijs’ realiseren, maar onvoldoende samenhang als team vanuit een gezamenlijk kader aanbrengen.
Vragen die we vaak gesteld krijgen zoals "Waar komt jullie naam vandaan", en "Kan ik een SLO’er uitnodigen voor mijn bijeenkomst?
De huidige kerndoelen zijn niet actueel en ruim geformuleerd. Dit geeft onduidelijkheid bij leraren over wat moet en mag en leidt tot werkdruk en overladenheid.
Taalgericht vakonderwijs richt zich primair op de vakdoelen en benoemt daarbij expliciet de benodigde taalvaardigheid.
Zowel op vmbo als op havo en vwo is er sprake van vernieuwingen in het examenprogramma.