Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6970
Het is belangrijk dat scholen aandacht schenken aan de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen, vinden Ferre Laevers, directeur van het Expertisecentrum Ervaringsgericht Onderwijs, en Nora Steenbergen-Penterman, projectleider van het Informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling van SLO. ‘Leerkrachten moeten leerlingen helpen ontdekken wie ze zijn en wie ze willen worden.’
28 mei 2018
De huidige toetscultuur, met zijn vaste meetmomenten in harde cijfers vastgelegd, knelt bij ontwikkelingen als gepersonaliseerd leren en maatwerk. Steeds meer leraren zoeken naar nieuwe manieren om leerlingen meer verantwoordelijk maken voor hun eigen leerproces door verschillende vormen van formatief evalueren in te zetten. Hoe kan die ontwikkeling breder worden getrokken in de school, naar schoolleiding, lerarenteams, leerlingen en ouders? Door van elkaar te leren en kleine stappen te zetten in een proces van cultuurverandering, vinden de deelnemende docenten aan de startbijeenkomsten Toetsen om te leren.
12 januari 2017