Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 5571
Aardrijkskunde Bevolking Opdracht: 'Evalueren' 1. Inleiding In deze opdracht proberen de leerlingen een volgorde in belangrijkheid aan te brengen bij negen begrippen die in het hoofdstuk Bevolking aan de orde komen. Onderscheid leren maken tussen belangrijke en minder belangrijke begrippen is ni...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolking
30 april 2015
Aardrijkskunde bevolkingsspreiding in de VS Opdracht: ' A nalyseren '' 1. Inleiding Kaartanalyse en kaartinterpretatie behoren tot de belangrijkste geografische vaardigheden. Kaarten bevatten informatie, maar die is niet altijd direct zichtbaar. Het systematisch aanleren van kaartvaardigheden ...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolkingsspreiding VS
30 april 2015
Aardrijkskunde de gesteentekringloop Opdracht: 'Creëren' 1. Inleiding Stenen en mineralen vormen letterlijk de grond onder onze voeten. Het verzamelen van gesteentes en mineralen is een hobby voor veel mensen. Het herkennen of determineren van gesteentes is een leuke en interessante opdracht vo...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde De gesteentekringloop
12 maart 2015
Aardrijkskunde Ontwikkelingskenmerken met elkaar verbonden Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Hogere denkvaardigheden kunnen ook toegepast worden op de bestaande methoden. Deze opdracht is bedoeld om te gebruiken aan het eind van het hoofdstuk Latijns-Amerika en Afrika: arm en rijk van de Geo 1...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Ontwikkelingskenmerken
30 april 2015
Aardrijkskunde Een reisverslag van St Louis naar Denver, 1898 Opdracht: 'Analyseren' 1. Inleiding Aardrijkskunde is een talig vak. Een tekst als bron kan zeer waardevol zijn. De tekst 'Een reisverslag van St Louis naar Denver' leent zich uitstekend voor een analyse-opdracht. De tekst dient als u...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Reisverslag Midden Westen
30 april 2015