Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Eind vorig jaar werd TIMSS gepubliceerd, het internationale onderzoek naar kennis en vaardigheden van leerlingen in groep 6, op het gebied van rekenen-wiskunde en natuurwetenschappen. Daaruit bleek dat Nederland voor beide vakgebieden weer minder goed scoort dan de afgelopen jaren. Het ministerie van OCW vroeg SLO om te onderzoeken waar die daling vandaan komt.
In de EU staat digitale geletterdheid hoog op de agenda, maar de vaardigheden van leraren kunnen nog verder worden ontplooid. Dat constateert Jos Tolboom, curriculumontwikkelaar bij SLO en redacteur van het CIDREE-jaarboek 2021, een bundel artikelen van Europese onderzoekers en curriculumontwikkelaars.
Artikel uit Didactief, november 2021
Onlangs verscheen in het internationaal wetenschappelijk tijdschrift ‘Informatica in Education’ een eerste artikel over de inzet van de Leaphy robot in het onderwijs. Stichting Leaphy en SLO werken al een aantal jaren samen aan ontwikkeling en onderzoek van een goedkope zelfbouw robot, genaamd Leaphy.
Welke instrumenten zijn bruikbaar bij het vormgeven van leerlijnen voor de kunstvakken?
Een model is een vereenvoudigde weergave van een deel van de werkelijkheid waarin bepaalde aspecten worden benadrukt.