Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het Landelijk Netwerk Taal biedt een onafhankelijk platform om kennis over taalonderwijs uit te breiden, om ervaringen uit te wisselen, om gebruik te maken van elkaars deskundigheid en gezamenlijk deskundigheid op te bouwen, en om gezamenlijke standpunten te formuleren.
SLO is dé plek waar wetenschap, beleid, praktijk en maatschappij samenkomen. Een inspirerende plek vol vakexperts, didactici, onderzoekers, leraren, promovendi, curriculumexperts en professionals met een hart voor onderwijs.
Wat verstaan we onder toetsing en welke rol heeft toetsing binnen het onderwijs? Op die vragen gaan we hier in.
De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.
Op deze pagina vind je adviezen en materialen om rekenen en wiskunde te versterken, met aandacht voor didactiek, samenhang, toetsing en organisatie.
De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur.
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur, die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Onder leesbewustzijn verstaan we: weten wat je aan het doen bent tijdens het lezen, kunnen aangeven welke tekstgedeelten je moeilijk vindt en waardoor dat komt en ook: maatregelen kunnen nemen, strategieën inzetten om op woord-, zins- en tekstniveau de betekenis van de tekst te begrijpen.