Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Veel vaardigheden in het onderwijs zijn vakspecifiek, en wat betekent dit voor onderwijs en leren?
Onderzoeken, ontwerpen en loopbaanvaardigheden: complexe vaardigheden met meerdere deelvaardigheden en kennisonderdelen.
Om met succes te kunnen doorstromen naar mbo of havo moeten gtl-leerlingen onder meer beschikken over een aantal algemene vaardigheden.
Deze pagina toont voor de verschillende vormen van samenhang enkele voorbeelden, in de vorm van thematische scholennetwerken, scenario's, leerplankaders of gemeenschappelijke domeinen in examenprogramma's.
Op deze pagina's vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond digitale geletterdheid.
De indeling van SLO: vijf groepen vaardigheden in het landelijke curriculum.
Deze themapagina ondersteunt vmbo-scholen bij het verbeteren van de aansluiting naar havo en mbo.
In de preambule van de Examenregeling voortgezet onderwijs is voor het vmbo onder meer vastgelegd, dat leerlingen moeten 'leren reflecteren op de toekomst'.