Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO zorgt met een team van experts en leraren voor de samenhang, zodat raakvlakken tussen vakgebieden met elkaar kloppen en er doorlopende leerlijnen ontstaan. De ontwikkeling van examenprogramma’s en kerndoelen overlapt grotendeels in tijd. Verschillende teams gaan aan de slag met de ontwikkeling van kerndoelen en examenprogramma’s op basis van gemeenschappelijke uitgangspunten, zoals beschreven staat in de werkopdrachten voor kerndoelen en examenprogramma's van OCW aan SLO. Deze zijn uitgewerkt in werkinstructies, waarmee de teams en commissies werken.
Functionele kerndoelen rekenen en wiskunde (definitief concept) herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument
Tot het zover is, kunnen scholen zich alvast verdiepen in de conceptkerndoelen. Ook bieden we inspirerende voorbeelden, informatie over basisvaardigheden en over curriculumontwikkeling op school.
Kijk voor meer informatie op www.actualisatiekerndoelen.nl/aan-de-slag
Bij het actualiseren van kerndoelen en examenprogramma’s komt veel kijken
Teams van leraren, vak- en curriculumexperts, zijn bezig met het actualiseren van de kerndoelen Nederlands, rekenen en wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid. Doel: leerlingen beter voorbereiden op vervolgonderwijs en hun plek in de maatschappij. Hoe pakken drie leden van het team kerndoelen Nederlands dit aan?
Seksualiteit en seksuele diversiteit in de kerndoelen: een leerplanvoorstel en voorbeeldlesmateriaal
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de onderbouw voortgezet onderwijs (vmbo, havo en vwo) voor het vak rekenen en wiskunde