Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor het vak Frans in de onder- en bovenbouw vmbo
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de mvt-vakken voor de onder- en bovenbouw vmbo
De maatschappij is constant in beweging. De inhoud van het onderwijs moet blijven aansluiten op die veranderingen. Een actueel en concreet curriculum helpt leerlingen zich goed voor te bereiden op hun toekomst.
Het curriculum komt tot leven in de klas. Leraren en schooldirecteuren werken elke dag aan het geven en ontwikkelen van goed onderwijs. Naast de actualisatie van kerndoelen en examenprogramma’s zijn we in 2025 ook gestart met de ontwikkeling van leerlijnen, hulpmiddelen, voorbeelden en andere ondersteunende materialen. Dit helpt scholen straks het nieuwe landelijke curriculum te vertalen naar de dagelijkse onderwijspraktijk.
Om scholen nu en straks te versterken bij de implementatie van de geactualiseerde kerndoelen:
- ontwikkelen we leerlijnen;
- delen we kennis en materialen over curriculumontwikkeling op school;
- bieden we voorbeelden voor het versterken van basisvaardigheden in samenhang met andere leergebieden.
Bij de ontwikkeling van leerlijnen, voorbeelden en materialen betrekken we schoolleiders en leraren. Daarnaast stemmen we af met andere schoolpartners, zoals methodemakers, onderwijsadviseurs, lerarenopleiders en toetsenmakers.
Beschrijving van de tussendoelen voor de onderbouw havo/vwo voor het vak Klassieke Talen
Vragen/antwoorden rondom 10-14 onderwijs rondom wat leren de leerlingen? - inhouden van het curriculum
Bernard was te gast bij het programma De Nieuws BV, waar hij samen met Anna Bosman in gesprek ging over de kerndoelen in Nederland en de minimumdoelen in Vlaanderen.