Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Taal mag geen struikelblok vormen om tot begrip van zaakvakken te komen. Aandacht voor taal zou leerlingen juist moeten ondersteunen bij het leren van de zaakvakken.
Op bijna alle scholen volgen de leerlingen verschillende beweeg- en sportactiviteiten. Het is te vergelijken met reguliere LO, maar dan met meer verbreding en verdieping.
Op deze pagina's presenteren wij de opbrengst van het NRO-onderzoeksproject Leren met een tablet, dat is uitgevoerd door het lectoraat Bewegen, School en Sport en de Calo van de Hogeschool Windesheim,
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
In de vakspecifieke trendanalyse Nederlands zijn zeven uitdagingen voor het schoolvak Nederlands in po, vo en (v)so gedestilleerd.