Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 81
De Opstand 1 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30 minuten Onderwerp De Opstand, horend bij tijdvak 5: tijd van ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere denkvaardigheid A...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 1
30 april 2015
bjbjK Oc oe Herziening examenprogramma's havo/vwo Vakdossiers 2002 Geschiedenis Herziening examenprogramma's havo/vwo Theo van Zon Enschede, december 2002 VO/1571/D/02-294 Vakdossiers 2002 Geschiedenis Verantwoording 2002 Stichting leerplanontwikkeling (SLO), Enschede Alle rechten voorbehouden. Niet...
Behoort bij: Vakdossiers 2002. Geschiedenis
18 februari 2019
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
Gerda Laqueur Opdracht : Creëren 1. Inleiding Deze opdracht heeft betrekking op ontwikkelingen en gebeurtenissen in Duitsland ten tijde van de Republiek van Weimar en het nationaalsocialisme. Een joods meisje, Gerda Laqueur, is direct na W.O.I zo kwaad op het verdrag van Versailles, dat zij hoop...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Gerda Laqueur
12 maart 2015
De mammoetjacht Opdracht: Analyseren 1. Inleiding De prehistorie is, zo leren alle leerlingen in de brugklas, de periode waarover geen geschreven bronnen beschikbaar zijn. We moeten het doen met materiële bronnen. Wat betekent dit voor onze kennis van de prehistorie? Wat kunnen we er met zekerhei...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De mammoetjacht
9 april 2015
Werken in de prehistorie 1. Inleiding In deze opdracht gaan leerlingen, aan de hand van een aantal bronnen, op zoek naar een antwoord op de vraag of vrouwen die voedselverzamelaars waren een beter leven hadden dan boerenvrouwen. Vak Geschiedenis Schooltype/afdeling havo/vwo Leerjaar Klas 1 Tijds...
Behoort bij: Werken in de prehistorie
29 mei 2015
Zware cavalerie Lesvoorbeeld kritisch denken voor het vak geschiedenis SLO, augustus 2020 Vak / leergebied Geschiedenis Schooltype / afdeling Voortgezet onderwijs Leerjaar Vanaf klas 3 havo / vwo Tijdsinvestering Een tot twee lessen Vakinhoud Historisch denken en redenen: omg...
Behoort bij: VO havo-vwo 3 Geschiedenis Zware Cavalerie
24 augustus 2020