Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
In NVOX 4 staat een artikel over de actualisatie van de examenprogramma’s biologie en scheikunde: wat zijn de belangrijkste veranderingen?
Sinds 16 juni is het Kwaliteitskader Taal voor Leermiddelen beschikbaar voor scholen en educatieve uitgevers.
De definitieve conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn vandaag gepubliceerd.
In het voorjaar van 2026 presenteren we tijdens drie landelijke bijeenkomsten de eerste concept-leerlijnen voor Nederlands en rekenen en wiskunde. Denk mee en geef je mening!
Er zijn nieuwe kerndoelen voor het primair onderwijs, de onderbouw van het voortgezet onderwijs en het (voortgezet) speciaal onderwijs.
Wat is formatief evalueren? Hoe breng je dat in praktijk? En in hoeverre is formatief evalueren iets nieuws? Of doen we dit stiekem al heel veel in het onderwijs? In deze podcastaflevering van PICTIO praten Wytze Niezen en Wim Pelgrim met Gerdineke van Silfhout en Jeroen Bakker, directeur van Paragin.
Lees meer over de start van de vakvernieuwingscommissie en de uitdagingen waar zij voor staan in het artikel uit LO magazine.