Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Naast wiskundige kennis en vaardigheid is het belangrijk dat leerlingen leren wiskundig te denken. Wat is dat? En hoe leren ze dat? Daarover kun je hier meer lezen.
In de Kennisbasis vind je voor de onderbouw een voorbeelduitwerking van de kerndoelen, die laat zien wat de kenmerkende bijdrage van elk vak kan zijn, maar ook hoe die vakken met elkaar samenhangen.
Informatie over de acht olympiades voor havo- en vwo-leerlingen die door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap worden ondersteund.
De jaarlijkse bèta-olympiades bieden havo- en vwo-leerlingen met interesse in de exacte vakken een unieke kans om zich te meten met leeftijdsgenoten en zichzelf uit te dagen.
Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.
Onlangs verscheen in het internationaal wetenschappelijk tijdschrift ‘Informatica in Education’ een eerste artikel over de inzet van de Leaphy robot in het onderwijs. Stichting Leaphy en SLO werken al een aantal jaren samen aan ontwikkeling en onderzoek van een goedkope zelfbouw robot, genaamd Leaphy.
Hoe gaan leerlingen en docenten aan de slag met het praktijkgerichte programma Maatschappij? Op het Christelijk Lyceum Delft is dat al goed te zien. Docent Koen van Duijn doet verslag.
Welke veranderingen heeft het onderwijs in kunst en cultuur vanaf de tachtiger jaren doorgemaakt? Hier vind je per onderwijssector een historisch overzicht van het onderwijs in Kunst en cultuur. Het uitgangspunt daarbij is het wettelijk kader: de kerndoelen en eindtermen.
Vierde versie van het conceptexamenprogramma voor de kleine variant (120 SLU) van het praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) voor havo.
Derde versie van het conceptexamenprogramma voor de grote variant (360 SLU) van het praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M) voor havo.