Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1325
De referentieniveaus zijn ook voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften het uitgangspunt. Er zijn echter leerlingen die, ondanks de inspanningen van de school, de referentieniveaus niet halen op het moment dat het van hen wordt verwacht. Dan kan het nodig zijn om (inhoudelijke) keuzes te maken, zodat deze leerlingen een onderwijsaanbod krijgen dat past bij hun ontwikkelingsperspectief. Het project Passende perspectieven heeft ter ondersteuning van dit proces de referentieniveaus voor taal uitgewerkt, waarbij werd uitgegaan van drie verschillende groepen met elk een specifieke beperking. De opbrengsten van de eerste fase van het project bevat de volgende onderdelen: wegwijzer, leerroutes bij de doelenlijsten, en profielschetsen van de drie doelgroepen.
N.B. Er is inmiddels een nieuw overzicht van leerroutes ontwikkeld. De betreffende publicatie wordt nu niet geactualiseerd, daarin staat nog het eerder ontwikkelde overzicht. Je kunt het nieuwe overzicht erbij gebruiken ter verduidelijking.
26 januari 2015
In dit onderzoek is gekeken naar op welke wijze en in hoeverre kinderen uit groep 4, 6 en 8 blijk geven van genrekennis tijdens het voeren individuele leesgesprekken tussen leerling en docent.
8 oktober 2015
Wat zijn zinvolle doelen om aan te werken in deze laatste periode van het schooljaar als het gaat om je aanbod aan kinderen in groep 1-2? Met suggesties voor de prioritering van doelen willen we onderbouwteams ondersteunen bij het keuzeproces om een passend aanbod voor onderwijs op afstand in te richten.
17 april 2020
bjbjW 11 lessen voor VSO-ZML, niveau 9-12 Temperatuur Lessen voor niveau 9/10 Auteurs Mariel Cordang (SLO Projectleiding Nina Boswinkel (SLO Annette van der Laan (SLO Jos ter Pelle (SLO HYPERLINK "http://www.Rekenboog.nl www.Rekenboog.nl Juni 2011, herziening: juli 2013 Rekenboog.zml Het project Rek...
Behoort bij: Regenboog 9-12 Temperatuur totaal
4 april 2019
Fasenbeschrijving opdrachten In deze fasenbeschrijving voor opdrachten onderzoek doen en ontwerpen worden in het VO vier fasen onderscheiden: Fase 1 opdrachten voor klas 1 en 2 ; Fase 2 opdrachten voor klas 3 en vmbo 4 met uitstroom richting mbo ; Fase 3 voor klas 4 en havo 5 met uitstroom richti...
Behoort bij: Fasenbeschrijving opdrachten
11 november 2016