Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 756
R ubrics bij de competenties (eindterm b.4) uit examenprogramma T&T Een rubric is een manier van beoordelen die meer zegt dan een cijfer. In de rubrics hieronder staan vier niveaus beschreven: A, B, C, en D. A is het beste niveau en dus de hoogste beoordeling. D is het beginnersnivea...
Behoort bij: SLO Rubrics competenties
6 augustus 2018
Leerlingen- en docentenenquêtes Toelichting Eén van de manieren om een lessenreeks te evalueren en zicht te krijgen op de bevindingen van leerlingen of docenten, is het afnemen van een enquête. Zodoende wordt duidelijk hoe leerlingen of docenten tegen de lessenreeks aankijken; wat zijn hun po...
Behoort bij: Leerlingen- en docentenenquetes
5 november 2019
Nieuwe ontwikkelingen Eindterm 23 De kandidaat kent nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Informatietechnologie . Kenmerken van de opdracht In deze opdracht ga je samen met een groepje medeleerlingen nieuwe ontwikkelingen op het gebied van IT opsporen en beoordelen. Daarmee laat je zien hoe goe...
Behoort bij: 23 nieuwe ontwikkelingen
20 april 2016
De ligfiets Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw wordt nog niet zoveel gewerkt met formules. Toch kunnen leerlingen hiermee uitgedaagd worden, zeker als de context zich daartoe leent. In deze opdracht wordt leerlingen gevraagd om de snelheden die bereikt kunnen worden met een gewone...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De ligfiets
1 april 2015
Wat ik graag wil vertellen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Presenteren is een belangrijke vaardigheid. Leerlingen dienen zich op een juiste wijze uit te drukken, waarbij hun presentatie goed is opgebouwd en de taal passend is. Deze les besteedt aandacht aan presentatievaardigheid. Op basis van...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands Wat ik graag wil vertellen
1 april 2015
Prooi en roofdier Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee grafieken in één assenstelsel met elkaar te vergelijken en op basis van een logische redenering een conclusie te trekken. Hierbij zal een leerling gebruik moeten maken van gangbare wisk...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Prooi en roofdier
12 maart 2015
Redeneren - I Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt uitspraken over een beschreven situatie te beoordelen. Daarbij zullen ze de eigen kennis over het onderwerp, in dit geval gemiddelde, moeten inzetten om de juiste conclusies te kunnen trekken. Ze ...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren I
12 maart 2015